Veelgestelde vragen - De Belegger
Over De Belegger
1. Wat is De Belegger?
De Belegger is al bijna 40 jaar dé standaard voor onafhankelijk beleggingsadvies in België. Een gedreven en ervaren analistenteam o.l.v. hoofdredacteur Gert Bakelants begeleidt met vakkundige adviezen elk type belegger – ervaren of beginnend, voorzichtig of wat meer avontuurlijk – bij het behalen van een maximaal rendement voor zijn of haar beleggingsportefeuille.
2. Hoe werkt De Belegger?
Het team van De Belegger bestaat uit 7 experten elk met hun eigen specialisatie, en samen meer dan 200 jaar beurservaring. Zij leveren professionele en betrouwbare adviezen via meerdere kanalen: de site belegger.be, de app van De Belegger, het wekelijkse magazine (papier of digitale pdf) en een dagelijkse e-nieuwsbrief met het overzicht van de beursdag.
3. Is De Belegger onafhankelijk?
De Belegger is 100% onafhankelijk, niet alleen van de bedrijven waarover ze informeren maar ook van een financiële instelling, bank of broker. De informatiekanalen van De Belegger zijn advertentievrij. De enige vergoeding die De Belegger ontvangt zijn de lidgelden van de abonnees. De Belegger maakt deel uit van Mediafin NV, de uitgever van De Tijd.
4. Hoe geeft De Belegger mij adviezen voor mijn beleggingen?
De Belegger geeft op belegger.be concrete adviezen over meer dan 600 aandelen en trackers, met uitgebreide advieslijsten en uitgelichte koop- en verkoopselecties. Daarnaast zijn er strategische dossiers en online tools, zoals de gepersonaliseerde portefeuilletool en portefeuillescan. Op belegger.be vindt u ook de eigen aandelenportefeuille van De Belegger. Dat is een voorbeeldportefeuille met echt geld, echte orders en echte kosten. Sinds 1984 heeft deze portefeuille een gemiddeld jaarrendement van 8,5%, ondanks beurscrashes. De orders worden op voorhand bekend gemaakt, zodat u tegelijk met De Belegger kan kopen en verkopen. De site is zowel op desktop als op smartphone handig navigeerbaar.
Via de app van De Belegger kan de abonnee alerts ontvangen telkens er nieuws is over de aandelen in zijn of haar portefeuille.
In het wekelijkse magazine worden de adviezen uitgesplitst per type belegger (van defensieve dividendbelegger tot dynamische investeerder in beloftevolle groeibedrijven). Het weekblad geeft tips om kosten te besparen en om netto meer te halen uit bruto dividenden. Het weekblad is ook als pdf beschikbaar op belegger.be.
De dagelijkse nieuwsbrief per e-mail ten slotte geeft elke beursdag om 18u een bondig overzicht van de beursdag.
Over uw abonnement
1. Hoe kan ik me abonneren op De Belegger?
Voor meer informatie over onze verschillende abonnementsformules verwijzen we u door naar de abonnementspagina op onze website. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze lezersservice via 0800 55 1 50 of door een e-mail te sturen naar abo@belegger.be. Met een abonnement op De Belegger hebt u onbeperkte toegang tot belegger.be, de app en het (e)-magazine en ontvangt u de nieuwsbrieven.
2. Uit welke abonnementsformules kan ik kiezen?
Voor meer informatie over onze verschillende abonnementsformules verwijzen we u door naar de abonnementspagina op onze website.
Met een abonnement op De Belegger krijgt u toegang tot de website, de app, het e-magazine en de nieuwsbrieven. Wilt u graag het papieren magazine ontvangen? Dan kunt u intekenen op ‘De Belegger Digitaal + papieren magazine’.
Wat zijn de geldende prijzen in 2025?
Hier vindt u de vanaf 7 januari 2025 geldende maandprijzen voor al onze abonnementsformules.
De Belegger | 2025 |
Digitaal + Online magazine |
€38,5 |
Digitaal + Papieren magazine |
€40,5 |
Heeft u nog vragen? Neem contact op met onze lezersservice:
Telefonisch via het gratis nummer 0800 55 1 50, bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 12.00 uur.
Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie over prijswijzigingen.
3. Hoe lang loopt een abonnement?
Voor meer informatie over onze verschillende abonnementsformules verwijzen we u door naar de abonnementspagina op onze website. Er zijn twee opties: ofwel kiest u voor de flexibele maandformule, waarbij u maandelijks betaalt en uw abonnement maandelijks opzegbaar is. Ofwel kiest u voor de voordelige jaarformule, hierbij betaalt u uw abonnement op jaarbasis en is uw abonnement jaarlijks opzegbaar.
4. Hoe kan ik mijn abonnementsformule wijzigen?
Als u uw abonnementsformule wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met onze lezersservice door een mail te sturen naar abo@belegger.be of door naar het gratis nummer 0800 55 1 50 te bellen.
5. Hoe kan ik mijn abonnement beheren?
Hebt u een klacht, gaat u verhuizen of vertrekt u op vakantie? Dan kan u dit eenvoudig aangeven in uw e-loket. U vindt uw e-loket terug door naar belegger.be te surfen, rechts bovenaan op het persoon-icoontje te klikken en vervolgens naar het tabblad ‘Mijn abonnementen’ te gaan. In het e-loket kunt u eveneens uw inlog- en contactgegevens wijzigen, uw aanrekeningen raadplegen en aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen.
6. Kan ik mijn abonnement pauzeren?
Ja, u kunt dit eenvoudig aangeven in uw e-loket. U vindt uw e-loket terug door naar belegger.be te surfen, rechts bovenaan op het persoon-icoontje te klikken en vervolgens naar het tabblad ‘Mijn abonnementen’ te gaan. In het e-loket kunt u eveneens uw inlog- en contactgegevens wijzigen, uw aanrekeningen raadplegen en aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen.
7. Wat als ik mijn papieren magazine niet ontvangen heb?
Onze oprechte excuses dat er iets misliep met de levering van uw magazine. U kunt dit altijd melden in uw e-loket op belegger.be. U kunt hier ook aangeven dat u niet-geleverde magazine alsnog wilt ontvangen. Tip: elke maandagavond komt het magazine ook in pdf-vorm online op de website.
8. Wanneer start mijn abonnement?
Na het intekenen op uw abonnement, krijgt u meteen online toegang tot belegger.be en de app. U meldt zich aan op de website of in de app met het e-mailadres waarmee u het abonnement hebt getekend. Als u nog geen wachtwoord hebt ingesteld, ontvangt u na het ingeven van uw e-mailadres op het aanmeldscherm een e-mail met daarin een link om een wachtwoord te kiezen.
Als u een abonnement hebt gekozen met papieren magazine, ontvangt u uw eerste magazine ten vroegste binnen 7 dagen. Het magazine wordt elke dinsdag geleverd, en is op maandagavond al beschikbaar als pdf op website.
9. Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
We vinden het jammer dat u uw abonnement wilt stopzetten. Als u problemen ondervindt met uw abonnement, neem dan zeker contact op met onze lezersservice via lezersservice@belegger.be. Zij doen er alles aan om samen met u een oplossing te vinden.
Uw abonnement stopzetten kan door telefonisch contact op te nemen via het gratis nummer 0800 55 1 50. Let op: de opzegging moet ten laatste 7 dagen voor de vervaldatum van het abonnement gebeuren.
10. Hoe kan ik een factuur aanvragen?
Bij elke afrekening van uw abonnement ontvangt u van ons een e-mail met daarin de aanrekening, en u kunt uw aanrekening of factuur tevens digitaal raadplegen via uw e-loket.
Wilt u toch liever een papieren versie ontvangen? Dan kunt u dit eveneens aangeven in uw e-loket.
11. Waar vind ik mijn facturen of aanrekeningen terug?
U kunt al uw aanrekeningen terugvinden in uw e-loket op belegger.be, onder het tabblad ‘Mijn Abonnementen’.
12. Wat zijn de betaalmogelijkheden?
De flexibele maandformule kan betaald worden met een maandelijkse domiciliëring of kredietkaart. U ondertekent dan eenmalig een mandaat, daarna verloopt de betaling elke maand automatisch. Bij deze formule ontvangt u maandelijks een afrekening per mail. U kunt de afrekening ook raadplegen in uw e-loket. Een andere optie is om jaarlijks te betalen via een overschrijving of jaarlijkse factuur. U kiest zelf of u de aanrekening per mail of per post wilt ontvangen, beide kan ook. Uw aanrekeningen zijn ook steeds raadpleegbaar via uw e-loket.
13. Waarvoor worden mijn telefoonnummer, naam en voornaam gebruikt?
Uw gegevens worden enkel gebruikt voor de opstart van het abonnement. Ze worden conform onze privacyverklaring bewaard en verwerkt.
14. Wat moet ik doen als ik geen sms met verificatiecode ontvangen heb?
Kijk na of u het juiste gsm-nummer hebt doorgegeven. Als u het foute nummer ingaf, klik dan op ‘Terug’ linksboven op het registratiescherm om uw gsm-nummer aan te passen. Als u het juiste nummer doorgaf, kunt u vragen om de code opnieuw te verzenden door onderaan het registratiescherm op ‘Code opnieuw sturen’ te klikken. Hebt u nog steeds geen sms ontvangen? Neem dan contact op met de Lezersservice op 0800 55 1 50, zij kunnen u verder helpen.
15. Hoe kan ik de maand gratis lezen activeren?
U kunt de gratis maand activeren door te registreren op belegger.be. Daarbij geeft u eerst uw e-mailadres op en stelt u een wachtwoord in. Vervolgens krijgt u een aantal interessante nieuwsbrieven van De Belegger voorgesteld. Daarna geeft u uw naam, voornaam en gsm-nummer in. Op uw gsm-nummer ontvangt u dan een sms met verificatiecode die u ingeeft op het registratiescherm op belegger.be. Dan moet u enkel nog op ‘Bevestigen’ klikken om 1 maand gratis te lezen.
16. Ik heb al genoten van een gratis aanbod op De Belegger. Kan ik daarna opnieuw intekenen op gratis aanbiedingen?
Nee, u kunt De Belegger maar 1 keer gratis testen. Als u al van een gratis proef genoten hebt, kunt u er dus niet opnieuw op ingaan.
17. Wat als ik een fout gsm-nummer heb ingegeven?
Staat het registratiescherm op belegger.be nog open? Klik dan linksboven op ‘Terug’, daarna komt u op het scherm terecht waarop u uw gsm-nummer hebt ingegeven en kunt u het wijzigen. Hebt u het registratiescherm op belegger.be al gesloten? Neem dan contact op met de Lezersservice op 0800 55 1 50, zij kunnen u verder helpen.
18. Wat als ik een fout e-mailadres heb ingegeven?
Staat het registratiescherm op belegger.be nog open? Klik dan linksboven op ‘Terug’ tot u op het scherm terechtkomt waar u uw e-mailadres hebt ingegeven. Geef daar het juiste e-mailadres in. Hebt u het registratiescherm op belegger.be al gesloten? Meld u dan aan op belegger.be met het e-mailadres dat u hebt ingegeven, klik vervolgens rechtsboven op het persoon-icoontje. Klik daarna onder het tabblad ‘Mijn gegevens’ bij ‘Loginggegevens’ op ‘Wijzigen’. Daar kunt u uw e-mailadres aanpassen.
19. Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg bij het ingeven van mijn verificatiecode?
Staat het registratiescherm op belegger.be nog open? Klik dan onderaan op ‘Code opnieuw sturen’. Hebt u het registratiescherm al gesloten? Neem dan contact op met de Lezersservice op 0800 55 1 50, zij kunnen u verder helpen.
20. Wat gebeurt er als mijn maand gratis lezen voorbij is?
Uw maand gratis lezen stopt automatisch. Wilt u daarna onbeperkt verder lezen op belegger.be? Kijk dan zeker eens naar onze abonnementsformules.
21. Ik wil ook het papieren magazine ontvangen. Is dit mogelijk?
De gratis maand is een digitaal abonnement, waarbij u onbeperkt kunt lezen op belegger.be en in onze app. Wilt u ook het papieren magazine ontvangen? Dan raden we onze andere abonnementsformules aan. Hebt u al een betalend abonnement? Dan kunt u uw abonnementsformule altijd wijzigen door contact op te nemen met onze lezersservice via abo@belegger.be of via het gratis nummer 0800 55 1 50.
22. Kan ik ook intekenen op het aanbod met een buitenlands gsm-nummer?
De verificatiecode kan enkel gestuurd worden naar Belgische gsm-nummers. U kunt de gratis maand dus niet activeren met een buitenlands gsm-nummer.
23. Wanneer begint mijn gratis maand lezen?
Uw gratis maand lezen start meteen nadat u de verificatiecode hebt ingegeven.
24. Wanneer stopt mijn gratis maand lezen?
Uw gratis maand lezen stopt automatisch 1 maand nadat u hem geactiveerd hebt.
Over het gebruik van de website en de app
1. Hoe log ik in op belegger.be of in de app van De Belegger?
Als u al geregistreerd bent bij De Tijd of L’Echo kunt u inloggen op belegger.be met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord. Als dat niet het geval is, kunt u gewoon het e-mailadres ingeven waarmee u een abonnement genomen hebt op De Belegger en vervolgens op ‘aanmelden’ klikken. U zult dan een e-mail ontvangen met daarin een link om een wachtwoord in te stellen.
2. Ik raak niet ingelogd, wat nu?
Kijk eerst voor de zekerheid na of u het juiste e-mailadres en wachtwoord hebt ingegeven. Als dat het geval is en u raakt nog steeds niet ingelogd, dan kunt u contact opnemen met de lezersservice door een e-mail te sturen naar lezersservice@belegger.be of te bellen naar het gratis nummer 0800 55 1 50.
3. Hoe stel ik een wachtwoord in?
Als u al geregistreerd bent bij De Tijd of L’Echo hoeft u geen nieuw wachtwoord in te stellen voor De Belegger, en kunt u gewoon hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruiken om in te loggen. Als dat niet het geval is, kunt u gewoon het e-mailadres ingeven waarmee u een abonnement genomen hebt op De Belegger en vervolgens op ‘aanmelden’ klikken. U zult dan een e-mail ontvangen met daarin een link om een wachtwoord in te stellen.
4. Hoe kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
U kunt uw e-mailadres aanpassen in het e-loket onder het tabblad ‘Mijn gegevens’. Let op: als u met hetzelfde e-mailadres bij De Tijd geregistreerd bent, wordt uw e-mailadres daar ook aangepast.
5. Waar vind ik mijn portefeuille terug?
U vindt uw portefeuille terug door rechtsboven in het menu op belegger.be op ‘Mijn overzicht’ te klikken.
6. Kan ik het magazine elektronisch downloaden?
Elke maandagavond komt de meest recente versie van het magazine online op belegger.be in pdf-vorm. U kunt het downloaden door op de startpagina rechtsboven op ‘magazine downloaden’ te klikken.
7. Hoe kan ik instellen welke nieuwsbrieven ik wil ontvangen?
U kunt dit eenvoudig aangeven in uw e-loket. U vindt uw e-loket terug door naar belegger.be te surfen, rechts bovenaan op het persoon-icoontje te klikken en vervolgens naar het tabblad ‘Nieuwsbrieven’ te gaan.
8. Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Als u nog geen wachtwoord hebt ingesteld, ontvangt u na het ingeven van uw e-mailadres op het aanmeldscherm een e-mail met daarin een link om een wachtwoord te kiezen. Hebt u al een wachtwoord gekozen, maar bent u het vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ op het aanmeldscherm. Daarna ontvangt u een e-mail met daarin een link om uw wachtwoord te wijzigen.
9. Ik heb de mail om een nieuw wachtwoord in te stellen niet ontvangen, wat nu?
Kijk eerst even na of u zeker het juiste e-mailadres hebt ingevuld en of de mail niet per ongeluk bij uw ongewenste mails staat. Als dat niet het geval is, neemt u het best contact op met onze lezersservice via het gratis nummer 0800 55 1 50.
10. Hoe stel ik de meldingen in voor mijn app?
Klik in de app op het menu-icoontje en ga vervolgens naar de ‘Instellingen’ in het menu. Daar kunt u aanduiden welke meldingen u wilt ontvangen. Let wel op dat meldingen van De Belegger op het systeemniveau van uw smartphone niet zijn geblokkeerd.
11. Waar kan ik de app downloaden?
U kunt onze app downloaden via de Play Store of App Store. Inloggen op de app doet u met dezelfde login gegevens als op belegger.be.