Walt Disney: meer streamers

©AFP

De Amerikaanse mediagroep maakte fiscaal tweedekwartaalcijfers bekend, waarbij zowel de winst als de omzet lager uitkwamen dan verwacht. De markt keek echter vooral uit naar de verdere groei van het aantal klanten voor de streamingdienst Disney+. En dat was positief. Het voorbije kwartaal verwelkomde Disney 8 miljoen nieuwe abonnees en heeft er nu 137,7 miljoen (consensus: 134,4 miljoen). Tellen we alle andere streamingdiensten (ESPN+ en HULU) erbij, dan komt de groep Walt Disney op 205 miljoen klanten, wat dicht tegen het aantal is van marktleider Netflix, dat 221 miljoen klanten telt, een abonnee-aantal dat echter aan het dalen is. Het management herhaalt dat het tegen 2024 230 à 260 miljoen klanten wil hebben. Tegen dan moet deze business winstgevend zijn.  

Advies :  H+2

Gemengde tweedekwartaalcijfers, waarbij winst en omzet lager zijn dan verwacht, maar de (verlieslatende) streamingdiensten groeien wel sterker dan verwacht. Sinds het begin van 2022 gaf Disney een derde van zijn beurswaarde prijs. Het werd neerwaarts getrokken door Netflix, dat liefst drievierde van zijn waarde kwijtspeelde. We zouden gebruik maken van de huidige koersen om posities in Walt Disney verder uit te breiden.