BRF

©Photo News

Dankzij hogere verkoopsprijzen boekte BRF in het vierde kwartaal een stevige omzetgroei van 23,5 % (in real) tot 2,06 mrd. USD. In Brazilië, waar de groep meer bereide producten verkoopt, liggen de marges en de groeicijfers het hoogst. Een hogere consumptie van duurdere poducten compenseerde de hogere graanprijzen en coronagerelatieerde kosten. Internationaal, waar vooral vers kippen- en varkensvlees wordt verkocht, was er vooral een opmerkelijke stijging van de vraag in China. Uitgedrukt in real stegen de verkoopsprijzen in China met 16%. Ook de halaldivisie profiteerde in Turkije en het Midden Oosten van de zwakke Braziliaanse real.  

Ondanks de goede cijfers, is de markt wat bezorgd over de stijgende graanprijzen. Het aandeel was voordien echter al mooi opgeveerd nadat de groep in december een 10-jarenplan voorstelde. BRF wil meer investeren in de expansie naar bereide gerechten, internationalisering, dierenvoeding en vegetarisch voedsel.