B&S Group

2021 was een moeilijk jaar voor B&S Group, de Nederlandse distributeur van o.m. voeding, likeuren en parfums, door de pandemie. Door reisbeperkingen vielen de cruise-activiteiten stil (geen distributie van voeding) en waren ook de eigen Duty Free-winkels gesloten. In de loop van 2021 trad wel enige beterschap op, maar we zitten nog altijd ver onder het niveau van voor de pandemie. Daarnaast was de terugtrekking van de buitenlandse troepen uit Afghanistan eveneens een negatieve factor. Toch wist B&S Group de EBITDA-marge boven de doelstelling van 6% te tillen dankzij de focus in de divisie likeuren op hogemargeproducten en de investeringen in e-commerce (hogere marges). De omzet zelf die groeide nauwelijks. Daarmee werd de eerdere ambitie om tussen 2021 en 2023 organisch te groeien met 7,5% in het eerste jaar zoals verwacht niet gehaald. Dit jaar mikt men daar wel op, al is de vraag of dit realistisch is. De marktomstandigheden zijn wel degelijk verbeterd, maar nu is er ook weer de oorlog tussen Oekraïne en Rusland, die kan gaan wegen op de wereldwijde economische groei. De ratio netto financiële schuld op EBITDA is met 2,5 wel verbeterd tegenover eind 2020 (toen nog 2,8). Er wordt ook een dividend van 0,18 EUR p.a. uitgekeerd. 

Advies :  H3

B&S Group is na een degelijk jaarrapport verder te behouden.